Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Purdzie

Wycieczka do Warszawy

W dniach 11-12.03.2023 r. odbyła się 2 – dniowa rodzinna wycieczka do Warszawy w ramach projektu „Usługi społeczne dla rodziny".

Pierwszego dnia uczestnicy projektu zwiedzanie Warszawy rozpoczęli od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Tutaj zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie, po czym udaliśmy się do Zamku Królewskiego. Następnie, pomimo nieprzychylnej pogody, przespacerowaliśmy się po uliczkach Starego Miasta. Po środku placu Rynku Starego Miasta stoi pomnik Warszawskiej Syrenki, która stała się godłem i opiekunką miasta Warszawy. Po obiedzie udaliśmy się do Muzeum Iluzji. To godzinna atrakcja podczas, której odkrywaliśmy wszystkie tajemnice iluzji optycznej, poznaliśmy magiczne triki oraz zrobiliśmy mnóstwo ciekawych zdjęć. Drugiego dnia po śniadaniu, beneficjenci projektu udali się na spacer po Łazienkach Królewskich. W ogrodach znajduje się letnia rezydencja króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Na terenie Łazienek zobaczyliśmy także oranżerie, amfiteatr, teatr dworski, Pałac Myślewicki oraz liczne wolnostojące rzeźby. Po spacerze pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. To jeden z najwyższych i jednocześnie najbardziej rozpoznawalny budynek w Warszawie. Wjechaliśmy windą na taras widokowy na 30 piętrze budynku. Podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta z wysokości 114 metrów.