Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze - główny księgowy
O G Ł O S Z E N I E
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Purdzie z dnia 15.04.2019 r. o naborze na wolne stanowiska urzędnicze
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1260 ze zm.) Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Purdzie ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze – głównego księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Purdzie.
Stanowisko: główny księgowy
Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Purdzie, Purda 96 B, 11-030 Purda
Wymiar czasu pracy: pełen etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę (zgodnie z art. 25 Kodeksu Pracy)
Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych.
2. Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
3. Spełnienie jednego z poniższych warunków:
-
ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości
-
ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości
-
jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
-
posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydane na podstawie odrębnych przepisów
Wymagania dodatkowe:
1. Wiedza ogólna - znajomość przepisów prawa dotycząca samorządu terytorialnego oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
2. Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce.
3. Znajomość obsługi komputera (pakietów biurowych Microsoft Office, poczty elektronicznej, oraz programu księgowości budżetowej i rachunkowości PUMA).
4. Znajomość nowoczesnych technik zarządzania finansami.
5. Znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości.
6. Znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych.
7. Znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, zamówień publicznych, prawa pracy, ochrony danych osobowych.
8. Znajomość zasad finansowania zadań z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych
i alimentacyjnych oraz wychowawczych.
9. Posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
10. Umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programów księgowych, sprawozdawczych i bankowych.
11. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
12. Znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania środków unijnych.
13. Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także
w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.
14. Nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista.
15. Predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego oraz do pracy w zespole.
16. Mile widziane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.
Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych.
3. Prowadzenie rozliczeń z ZUS i US, naliczanie list płac.
4. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
5. Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania.
6. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych.
7. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków.
8. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej.
9. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów.
10. Kontrola prawidłowości inwentaryzacji przeprowadzonej w Ośrodku (rozliczenie inwentaryzacji rocznej).
11. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
12. Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki.
13. Współpraca ze Skarbnikiem Gminy.
14. Prowadzenie rejestru dokumentów w obrębie prowadzonych spraw.
15. Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Kierownika GOPS należą do kompetencji Głównego Księgowego
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. Praca w równoważnym systemie czasu pracy, praca przy komputerze.
2. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w marcu 2019 r. nie przekracza 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny.
2. Życiorys CV, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej.
3. Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie wymagane na wskazanym stanowisku.
4. Kserokopie dokumentów o ukończonych kursach, szkoleniach podnoszących kwalifikację.
5. Kserokopie świadectw pracy.
6. Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada).
7. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
8. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
9. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych
i korzystania z pełni praw publicznych.
10. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o następującej treści: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 ze zm.)”.
11. Kwestionariusz osobowy stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu „stwierdzam zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, czytelny podpis.
Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:
Oferty należy składać w budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Purdzie,
Purda 96B 11-030 Purda do dnia 25.04.2019 r. do godziny 15:00 lub za pośrednictwem poczty,
w zaklejonej kopercie z dopiskiem: ,,Nabór na stanowisko: Główny Księgowy” umieszczonym na kopercie.
Dokumenty, które zostaną złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
1. Wszelkie informacje o konkursie oraz wyniki będą umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Purda oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Purdzie.
2. Na rozmowę kwalifikacyjną zaproszone zostaną osoby, które spełniają wymagania niezbędne określone w ogłoszeniu i przedłożą komplet dokumentów.
3. Wybrani kandydaci zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Purdzie.
4. Z wyłonionych w drodze naboru kandydatem do pracy zostanie zawarta umowa na czas określony z możliwością dalszego zatrudnienia po uzyskaniu pozytywnej opinii pracodawcy.
Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury naboru nie podlegają zwrotowi. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru zakwalifikują się do dalszego etapu, zostaną umieszczone w protokole i będą stanowiły załącznik do protokołu
z przeprowadzonego naboru. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odbierane przez zainteresowane osoby za pokwitowaniem, w terminie dwóch tygodni od ogłoszenia wyników naboru. Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 89 519 50 57.
Purda, dn. 15.04.2019 r.